Ny i Børnehuset

Start i Børnehuset

Velkommen i Børnehuset - vi glæder os til at hilse på jer og jeres barn samt til at samarbejde med jer.

Vi ved at overgangen fra dagplejen til børnehave kan være en stor ændring af hverdagen for både børn og forældre.

Når vi har fået besked om, at jeres barn skal starte i børnehuset, sender vi jer en mail. Her vil vi ønske jer velkommen og invitere jer til at komme på besøg, gerne indenfor de tre sidste uger, inden barnet skal starte. Vi vil gerne vise børnehaven frem og snakke med jer om, hvem jeres barn er, og om der er særlige hensyn/behov, som vi med fordel kan kende til. Her er det en god ide, at ringe i god tid.

Ved velkomstmødet viser vi jer rundt, og vi tager en hyggelig snak om stort og småt, som har relevans for opstarten i Børnehuset. Vi udleverer en lille mappe med forskellige materialer, som I bedes læse, underskrive og forholde jer til. Blandt andet, et kartotekskort, som vi gerne vil have, at I udfylder under besøget. I brevet vil der ligge en indmeldelse til forældreforeningen Svanen, som står for at varetage driften af vores dyrehold.

Det er vigtigt for jeres barn, at I forældre og personalet i Børnehuset har tillid til hinanden. Vi tror på åbenhed og ærlighed. Vi taler løbende sammen under og omkring opstarten, og ligeledes forventer vi, at der er gensidig dialog omkring jeres barns trivsel, i hverdagen og igennem hele børnehavetiden.

Det vil være rigtig godt, hvis I inden start og gennem hele børnehavetiden snakker med jeres barn om, at det i børnehaven er de voksne, der passer på børnene og bestemmer hvad de må og ikke må.

Ved start vil barnet få sin egen garderobe, hvor der er en klodskasse til skiftetøj. Denne kasse tages med hjem hver fredag, så rummet kan blive gjort rent.

Ved velkomstmødet får I også en folder udleveret, med de mest nyttige praktiske oplysninger.

Her har vi samlet lidt omkring opstart i Børnehuset. Børnehusets folder kan være en god ide at læse igennem inden opstart i børnehave.

Har man yderligere spørgsmål, er man altid velkommen til at kontakte børnehaven, komme på besøg eller hive fat i en af husets medarbejder.

Takster for forældrebetaling 2024 findes på følgende side;

Velkomstfolder Børnehuset 2024.pdf

Shape Created with Sketch.