Sygdom

Sygdom - Syge børn

Syge børn kan ikke komme i børnehaven. Det vil sige, at børnene skal kunne følge vores dagligdag.

De skal kunne tilbringe en stor del af dagen udenfor og kunne deltage i diverse aktiviteter. Får barnet feber eller viser andre tegn på sygdom, mens det er i børnehaven, kontaktes forældrene, så barnet kan blive afhentet.

Ved smitsomme sygdomme må barnet modtages igen, når det ikke smitter mere.

I AabyVest har vi udarbejdet en liste over børns sygdomme og hvilke forventninger og anbefalinger der hører til hver enkelt sygdom. Herudover følger vi også anvisningerne fra Sundhedsstyrelsen. Begge dele kan findes i filerne nederst på siden.

Creme, spray og medicin må ALDRIG efterlades i barnets taske eller garderobeskab og må kun medbringes efter aftale med personalet. Medicin må kun medbringes i børnehaven i original pakke med angivelse af mærke, barnets navn og dosering. Generelt tilstræber vi, at I giver barnet medicin hjemme.

Ved udlevering af lægeordineret medicin skal forældrene underskrive en aftale, hvor de påtager sig ansvaret for, at medicinen gives af personalet. En blanket til underskrift kan rekvireres på kontoret eller hos personalet.

HUSK at vi er et stort hus og kommer der først noget i omløb, kan det tage lang tid at komme af med igen. Så vi sætter pris på at I gerne giver barnet lige den ekstra fridag, så I er sikker på at I er over sygdom.